Technologia E-Tech w samochodach hybrydowych Renault

Koncern Renault doskonale zdaje sobie sprawę, że osiągnięcie sukcesu w wyjątkowo konkurencyjnej branży, jaką jest motoryzacja, bez precyzyjnego planu, jest niemal niemożliwe. To właśnie dlatego Renault stawia na strategię elektryfikacji gamy swoich aut i skrupulatnie wdraża ją w życie, stając się na rynku mocnym graczem nowej generacji.

Elektryfikacja samochodów marki Renault

W ostatnim czasie elektryfikacja gamy modelowej Renault nabrała tempa. Nie oznacza to jednak rezygnacji z tradycyjnych samochodów spalinowych oraz hybrydowych. Działania te dyrektor generalny Renault nazwał „strategią dwóch nóg”. Przez najbliższe lata Renault będzie równolegle oferować zarówno linie aut spalinowych, jak i elektrycznych, w ramach tego samego segmentu. W historii koncernu pierwszego modelu zasilanego energią elektryczną dopatrujemy się już w 1937 roku, kiedy to stworzono taksówki bazujące na modelu Celtaquatre. Pierwsze masowo sprzedawane modele (Twizy i Zoe) miały swój debiut w 2011 i 2012 roku. Pierwsza hybryda pojawiła się nieco później. Było to Renault Clio w 2019 roku.

Technologia E-Tech – hybrydy

E-Tech to hybrydowa technologia Renault, będąca doskonałym połączeniem innowacji i oszczędności. Chroniona jest aż 150 patentami, a opracowano ją we współpracy z zespołami z Renault F1. Została wprowadzona aż w siedmiu modelach samochodów. Napęd E-Tech Hybrid składa się z silnika spalinowego, 2 silników elektrycznych i akumulatora trakcyjnego. Takie połączenie gwarantuje wyjątkową oszczędność paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu bardzo dobrej dynamiki i płynności jazdy. W ofercie znalazły się aż trzy typy napędów hybrydowych: układ miękkiej hybrydy – mild hybrid, pełna hybryda – full hybrid oraz hybryda typu plug-in.

Układ miękkiej hybrydy (mild hybrid)

Miękka hybryda w Renault to samochód hybrydowy o niskim stopniu elektryfikacji. Nie pozwala na samodzielną jazdę na energii elektrycznej, ale doskonale wspomaga jednostkę spalinową, głównie podczas ruszania oraz odzyskuje energię podczas hamowania. Miękkie hybrydy to pojazdy wyposażone z silnik elektryczny oraz w litowo-jonowe akumulatory oraz rozruszniki – alternatory. Taka budowa zapewnia płynną jazdę, a także pozwala obniżyć zużycie paliwa. To ogromne korzyści ekonomiczne oraz ekologiczne, jednocześnie przy stosunkowo niskich kosztach zakupu i późniejszej eksploatacji.

Pełna hybryda (full hybrid)

Pełna hybryda w przeciwieństwie do miękkiej hybrydy wykorzystuje całkowicie zalety technologii hybrydowej. Jest to rozbudowany układ, który składa się z silnika benzynowego i dwóch elektrycznych, akumulatora trakcyjnego ibezsprzęgłowej wielotrybowej przekładni. Samochody ładowane są podczas jazdy, zwalniania i hamowania. Nie wymagają podłączania do gniazda zasilania. Są ciche i ekonomiczne, pozwalają na znaczne oszczędności paliwa. W ruchu miejskim nawet i przez 80% czasu są w stanie poruszać się w trybie elektrycznym.

Hybryda typu plug-in

Hybryda plug-in to najbardziej rozbudowany układ napędowy w rodzinie hybryd Renault. Wyposażona jest w napęd spalinowo-elektryczny, w którym większy akumulator trakcyjny ma możliwość ładowania z zewnętrznego źródła prądu. Dzięki temu może uzyskać znaczy dłuższy zasięg w trybie elektrycznym. Jest to doskonałe połączenie zalet samochodów elektrycznych i spalinowych. Pozwala na wybór  między jazdą w pełni elektryczną a wykorzystaniem napędu hybrydowego, w zależności od panujących warunków pogodowych i indywidualnych potrzeb.

Informacja o ofercie samochodów z salonów Dąbrowscy

Gama osobowych samochodów Renault z elektrycznymi napędami, jaka znajduje się  obecnie w ofercie Renault w salonach Dąbrowscy, jest imponująca. Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem bliżej modeli: Renault Captur E-Tech full hybrid, Renault Arkana E-Tech full hybrid, Renault Austral E-Tech full hybrid bądź Renault Rafale E-Tech hybrid, przyjedź do salonu dealerskiego w Zabrzu lub Bytomiu, a  pracownicy z przyjemnością zaprezentują Ci Twój wymarzony samochód.