Dacia Bigster – Nowy SUV na rynku aut rodzinnych
Premiera Dacia Bigster zapowiada się jako jeden z najbardziej fascynujących debiutów tego roku na rynku motoryzacyjnym. Nowy SUV tej rumuńskiej marki nie tylko prezentuje świeże podejście do designu oraz nowoczesne rozwiązania w zakresie wyposażenia, ale również zwiastuje nową strategię rozwoju producenta. Podczas gdy kultowy Duster nadal dominuje segment B, Bigster został stworzony z myślą o kierowcach oczekujących przestronnego, rodzinnego pojazdu. Model wyróżnia się atrakcyjną ceną, bogatym standardem wyposażenia oraz wyjątkowo pojemnym bagażnikiem, który bez problemu pomieści bagaże nawet dla bardzo aktywnej rodziny.

Nowa Dacia Bigster – wymiary
Jednym z kluczowych atutów Bigstera jest jego rozmiar. Pojazd mierzy 4,56 m, co oznacza przyrost o 23 cm w stosunku do Dustera. Dzięki temu Dacia Bigster konkuruje z uznanymi modelami segmentu kompaktowego, takimi jak nowy Volkswagen Tiguan czy Nissan Qashqai. Co więcej, inżynierowie zadbali o to, aby dodatkowa przestrzeń znalazła zastosowanie nie tylko w zwiększonym bagażniku, ale także wpłynęła korzystnie na komfort i funkcjonalność wnętrza.
Bigster wyróżnia się rozstawem osi wynoszącym 2,70 m – to o 4 cm więcej niż w Dusterze. Dla porównania: nowy Tiguan oferuje 2,68 m, a Nissan Qashqai 2,65 m. Wysokość nadwozia również została zwiększona o 5 cm i obecnie wynosi 1,71 m, co w połączeniu z szerokością 1,81 m (bez lusterek) skutkuje przestronną oraz proporcjonalną sylwetką.
Mimo iż Bigster może być nieco smuklejszy niż niektórzy rywale w segmencie C, jego wyraziste, kanciaste linie i mocno zarysowane nadkola nadają mu solidny, nowoczesny charakter. Już w standardzie model wyposażony jest w 17- lub 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, natomiast w najwyższych wersjach dostępne są felgi 19-calowe, które dodatkowo akcentują dynamiczny wygląd SUV-a.

Materiał Starkle – wytrzymałość i ekologia
W elementach takich jak nadkola, progi oraz dolne partie zderzaków zastosowano nowatorski materiał o nazwie „Starkle”. To specjalistyczne tworzywo sztuczne, wzbogacone o 20-procentowy udział plastiku pochodzącego z recyklingu, znacząco podnosi odporność na drobne uszkodzenia i zarysowania, gwarantując estetyczny wygląd pojazdu przez wiele lat. Ponadto, materiał jest barwiony „w masie”, co sprawia, że nawet drobne rysy pozostają mniej widoczne. Dwukolorowa stylistyka nadwozia, zwłaszcza opcja czarnego dachu, dodatkowo nadaje Bigsterowi dynamiczny charakter, wyróżniając go na tle innych modeli Dacii.
Nowoczesna kabina i przestronny bagażnik w Bigsterze
Bigster oferuje zaawansowane technologie wnętrza – od cyfrowych zegarów (7-calowe w podstawowych wersjach, 10-calowe w bogatszych) po centralny 10,1-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów i nawigacji. Wersje Journey i Extreme zachwycają panoramicznym dachem z 120-cm oknem, które można odsłonić lub uchylić, rozświetlając kabinę.
Wygodę podnosi również dwustrefowa klimatyzacja umożliwiająca indywidualne ustawienia temperatury oraz strategicznie rozmieszczone nawiewy dla drugiego rzędu siedzeń. Dodatkowe udogodnienia, jak wysoka konsola z chłodzonym schowkiem i indukcyjną ładowarką, dopełniają komfort jazdy.
Wnętrze, mimo dominacji twardszych tworzyw, zyskuje dzięki miękkiemu wykończeniu podłokietników w wyższych wersjach. Zamiast klasycznego centralnego podłokietnika, składane oparcie z praktycznymi uchwytami na napoje i miejsce na telefon oferuje także możliwość przewozu dłuższych przedmiotów, a po jego złożeniu bagażnik staje się w pełni widoczny – zwiększając elastyczność aranżacji przestrzeni.
Bagażnik Bigstera, oferujący do 667 litrów pojemności, dostosowuje się do różnych wariantów napędowych – a w niektórych modelach pełnowymiarowe koło zapasowe zastępuje miejsce na zbiornik LPG lub akumulator hybrydowy. Opcjonalna, elektrycznie otwierana klapa bagażnika to kolejny praktyczny dodatek.
Napędy w nowej Dacii Bigster – szeroka gama dla każdego
Nowy układ HYBRID 155 łączy benzynowy silnik 1,8 l (107 KM) z dwoma elektrycznymi jednostkami (50 KM) i akumulatorem 1,2 kWh, wykorzystując elektryfikowaną automatyczną przekładnię (4 przełożenia dla spalinowego, 2 dla elektrycznego) i dostępny z przednim napędem, choć są też wersje 4x4. Wersja TCe 140 oferuje trzycylindrowy silnik 1,2 l z miękką hybrydą 48 V, 6-biegową skrzynią manualną i napędem na jedną oś. Dla oszczędnych kierowców dostępny jest wariant ECO-G 140 z fabryczną instalacją LPG (50 l na benzynę i 49 l na LPG) oraz miękką hybrydą, również z przednim napędem i ręczną skrzynią. Dla miłośników off-roadu przygotowano wersję TCe 130 4x4 z podobnym silnikiem, 6-biegową skrzynią i napędem na cztery koła.

Czy nowa Dacia Bigster to dobry wybór dla rodziny?
Dacia Bigster bez wątpienia wypełnia lukę między klasycznym, kompaktowym Dusterem a droższymi i większymi modelami konkurencyjnych marek. Rumuński producent celuje tym razem w segment C, oferując przestronne wnętrze, duży bagażnik, zróżnicowane opcje napędowe i wyposażenie, jakiego dotąd nie widzieliśmy w Dacii. Co więcej, już teraz można składać zamówienia na nową Dacię Bigster – więcej informacji znajdziesz na stronie: Dąbrowscy - BIGSTER.
Dla kierowców, którzy potrzebują praktycznego SUV-a z obszernym bagażnikiem, a przy okazji zależy im na dostępie do nowoczesnych technologii i komforcie jazdy, Bigster może okazać się strzałem w dziesiątkę. Na uwagę zasługują też wersje z napędem LPG (dla oszczędnych) oraz 4x4 (dla miłośników off-roadu).
Dzięki imponującym wymiarom, nowym jednostkom napędowym i szerokiej liście udogodnień, Dacia Bigster może stać się nie tylko bestsellerem w gamie tego producenta, ale również poważnym graczem w całym segmencie SUV-ów rodzinnych. Jeśli zatem szukasz funkcjonalnego, nowoczesnego i przystępnego cenowo auta, które umożliwi komfortowe podróże dla całej rodziny, ta propozycja od Dacii z pewnością zasługuje na Twoją uwagę.